Sunday, May 9, 2010

:: MAMA kau lah ratu hatiku ::

Saat 31 disember 1988...
kau melahirkan seorg puteri...
memberi nama yg seelok2 nya...
menjaga sebaik2 nya...
memberi segala2 nya pada puteri mu yg kau syangi...

mama,
puteri mu kini telah dewasa..
tp blom mampu berdiri dan berlari tanpa kehadiran mu mama...
btapa kau terlalu pnting bg puteri mu ini...
tanpa mu hilang arah dan hilang sinar idupku...

mama,
ku ingat saat ku jatuh...
kau bgunkan ku, kau merawat ku...
kesungguhan mu ketekunan mu yg tidak kenal arti lelah amat2 menyntuh hatiku...
ku ingat saat ku baru memulakan persekolahan...
kau menyiapkan ku...
kan memberi bekal mkanan padaku...
hehehe dan pling ku ingat...
kau cuba menyiapkan kerja sekolah yg xsmpat aku siapkan...
indahnye waktu itu...

mama,
ku ingat lagi...
wktu airmata ku berguguran..
kau sntiasa di sisi...
kau memberi ku semangat..
kau memberi ku kata2 yg membangkitkan ku kembali..
dr terus tersungkur rebah tanpa haluan...

tp mama,
aku memohon seribu keampunan darimu...
telah byak kau membuat jasa padaku..
sehingga kini xdpat ku balas...
terkadang aku terkasar...
maafkan aku mama...
bukan niatkku mama...
aku syg padamu...
aku berjanji padamu...
xkan pernah aku abaikan dirimu hingga ke akhir hayatku...
kerna kau lah RATU HATIKU.







3 comments:

Anonymous said...

lalink , sile add link baru ...

blog lamo tu x pakai dah

Anonymous said...

wahhhhhhh syahdu...

windu yek

@re-you said...

windu zaman manje2 dulu~~ hihihi

baik!! =D